lördag 8 december 2012

Årets julklappslista



1. Ett drömhus
Hittade detta fina hus på Hemnet som ligger i Söderköping. Det har precis allt jag letar efter. Ett äldre hus med själ, gärna i falurödfärg med vita knutar och lite barnen i Bullerbyn känsla, kakelugnar och punschveranda. Bara att slå till för den som har råd.

Foto: Hemnet

Foto: Hemnet


2. Lampa från Tine K
Jag suktar just nu efter denna lampfot i svart med vit lampskärm från Tine K home. Ligger den inte under granen på julafton har jag lovat att ge den till mig själv i Nyårspresent.

Foto: perlanliving.se


3. Vas av Alvar Aalto Ittala
I år önska jag mig Alvar Aaltos röda Ittala vas. Jag har sedan tidigare den transparanta vasen som är en favorit just vid tulpantider men skulle även vilja ha den röda varianten som jag tycker är så fin.

Foto: shoppinggatan.se


4. Ljuslyktan Kivi från Ittala
Jag önskar mig även den röda Kivi lyktan från Ittala som passar fint nu till jul. Det är en av de färger som jag saknar i min Kivi samling.

Foto: Ittala


5. Matta från IKEA Stockholm rand
Just nu saknar jag en matta till mitt matrum och har under en tid funderad på om IKEAs matta Stockholm rand skulle passa.

Foto: IKEA

6. Gjutjärnsgryta från Chasseur
Jag tycker verkligen om denna gjutjärnsgryta från Chasseur i färgen chili som skulle passa perfekt i mitt kök och visst skulle den passa bra till att koka revbenspjäll i nu till jul.

Foto: shoppinggatan.se


7. Stol från Eames
Önskar mig åtta Eames stolar i vit modell med träben till mitt matbord i matrummet. Tror dock inte att dessa kommer ligga under granen i år men drömma kan man ju alltid.


Foto: Rum 21

8. Kudde från Chhatwal & Johnsson
Jag skulle gärna vilja ha två nya kuddar till mitt sovrum som går i vitt och mörkblå. Jag har fastnat för denna kudde som kommer från Chhatwal & Johnsson och heter Ikat Karela. Dessa finns att inhandla på My Tivoli.










Foto: My Tivoli


9. Påslakanset från Hemtex
Jag gillar detta påslakanset Sofia i Toile de joy mönster från Hemtex. Påslakanet är gjort i satsinvävt bomull som jag tycker är extra skönt att krypa ner i.

Foto: Hemtex


10. Bricka från Svenskt Tenn
Avslutningsvis önskar jag mig en ny bricka från Svenskt tenn av tomten i år. Jag kan liksom inte få nog av dessa. Denna gång har jag önskat mig en liten rektangulär bricka med mönstret Elefant av Estrid Ericson.

Foto: Svenskt tenn


Hoppas tomten tycker jag varit snäll i år :)


Kram
 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...