måndag 11 mars 2013

Sideboard av köksskåp...







H.E.J.S.A.N



...måndag och ny vecka!


Jag måste säga att jag tycker vi har lyckats med förvaringen här hemma. Var sak har sin plats och det blir därför sällan någon oreda. Men en sak som det måste bli lite ordning och reda på är mina inredningstidningar som ligger i högar lite överallt i lägenheten. Det är inte det att jag inte tycker det är snyggt när de ligger framme tvärtom men de har blivit alldeles för många med åren.

Många tycker säkert (och där inkluderar jag min man) att det borde vara dags att rensa ut och slänga lite gamla tidningar. Men det är svårt för jag hittar fortfarande ny inspiration hela tiden i tidningarna och jag älskar verkligen att koppla av med en inredningstidning. Vi är också i stort behov av förvaring för spel, filmer och annat som man vill få undan. Nu har jag fastnat lite för den här sideboardet nedan. Så snyggt!!!



Foto: Martin Cederblad



Ett sådant sideboard kan man bygga av vanliga köksskåp från det stora varuhuset och sedan bygga en sockel eller fästa det direkt på väggen. Det praktiska är att man kan välja längd och höjd (40, 70 eller 90 cm) beroende på hur ens rum ser ut. Man kan sedan välja vilken typ av skiva man vill ha beroende på tycke och smak. Man kan exempelvis måttbeställa sin skiva i marmor, betong, ek eller vad man nu tycker om eller vad som passar den övriga inredningen i hemmet. MEN visst är det fint med marmor:). Har visst fått lite dille på det nu på sistone.



Foto: Hemnet



Även praktiskt i en långsmal hall till förvaring av vantar, mössor, koppel eller varför inte av skor.



foto. studio karin



På dessa bilder har alla sideboards vita släta luckor men det går även att välja andra typer av luckor efter tycke och smak eller varför inte vitrindörrar med belysning.




Nu hoppas jag att ni får en fantastisk start på den nya veckan!



K.R.A.M







Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...