lördag 16 februari 2013

Nu flyttar jag...





O.H.O.J



...plötsligt så händer det :)!



Vi har hittat drömhuset vid havet och fått nycklarna i handen och flytten går nästa helg :-)))!!!!!!!!
Yipppi..........sen hör jag barnskrik och nån som ropar mamma, mamma och jag vaknar upp ur min fantastiska dröm.

Fast man kan ju säga att jag hittat drömhuset som jag vill ha bara den lilla lilla detaljen att jag inte KÖPT DET. Jag hittade nämligen detta trähus platsbyggd 2010 med känsla och omsorg in i minsta detalj så som man gjorde i början på sekelskiftet som nu är till salu. Resultatet är anmärkningsvärt och det kan vara svårt att se att huset faktiskt är nybyggt. Man kan tydligt se att tidigare ägare har lagt mycket tid och engagemang för att återspegla alla tidstypiska detaljer både utvändigt som invändigt.

 Ja så idag ska jag köpa flera trisslotter för....plötsligt händer det....enligt reklamen ;-)!






Huset är byggt att efterlikna svenska trähus från tidigt 1900-tal med influenser från England och därför har man mestadels valt tapeter från England och invändiga snickerier har också inspirerats av den viktorianska stilen. Den svenska pärlsponten har dock fått en huvudroll. Huset är självklart uppfört bräda för bräda.






Vacker entré!






Portugisisk kalksten i entré, tvättstuga och i alla badrum.






Platsbyggd och penselmålad inredning i köket. Köket är designat av Perfect Inredning Värmdö. Så himla fint!















I hela huset ligger ett lutat och vitoljat furugolv från Mörka Skog.





Bibliotek med platsbyggda bokhyllor något som jag alltid velat ha. Detaljerna i huset så som träpaneler och spegelpaneler gör att huset får mysig karaktär tycker jag.



Foton: Sjönära



Nu ska jag möblera om i vardagsrummet är det tänkt. Känner för lite förändring här hemma och sen får jag nog ta en liten promenad till affären för att köpa några trisslotter.  



Tack alla ni som tittar in då och då. Jag önskar er en riktigt fin lördag!



K.R.A.M



 


2 kommentarer:

  1. Vilket fint hus!!!! Jag vill med flytta in på bums. Ska nog också köpa mig en trisslott idag:-). Jag kikar gärna in då och då och nu har jag laggt till dig på favoritlistan!
    Kram

    SvaraRadera
  2. Ahhhh vilket hus!! Vill oxå ha....

    SvaraRadera

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...