fredag 18 januari 2013

Gult är inte fult...










G.O.D.M.O.R.G.O.N



fina Lördag!



Jag gillar de flesta färger men gult har jag nog alltid haft lite svårt för. Jag äger faktiskt inte ett endaste gult föremål. Jo förresten en gul elefantkudde från Svenskt Tenn har jag och några fler saker nu när jag tänker efter. Men när jag såg bilden på skåpet nedan så började jag nästan gilla gult. Gult som drar åt det mörkare hållet och som upplevs som varmare än kalla gula färger som exempelvis citrongul. Skulle gärna ha det där skåpet hemma. Det är riktigt riktigt snyggt tycker jag :).

En varm, stark gul färg hemma kan kontrastera snyggt tillsammans med valnöt, grått eller svart. Varmt gul färg med ton av brunt passar bäst ihop med andra jordiga toner i inredningen.



Foto: Hemligheter



Foto: Vasabladet



Ett tips är att måla en stol i en stark accentfärg. När man sedan tröttnat på färgen så målar man bara om stolen. Snabbt, snyggt, enkelt och väldigt effektfullt.



Foto: Sköna hem



Box i marmor och glas från Asplund.



Foto: Sköna hem


Foto: Sköna hem



Nej gult är verkligen inte fult. Men det gäller att inreda med gult i lagom doser. Nu ska jag vidare på lite lördagsäventyr. En tomt skall inspekteras och ett hus som är till salu ska vi också åka förbi då visningen inte är riktigt ännu. Spännande :). Sen blir det att åka till Ikea och köpa dom där fina sängkläderna som jag skrev om i mitt tidigare inlägg.



Ha en fortsatt trevlig lördag så ses vi snart igen :)!



K.R.A.M



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...