fredag 15 februari 2013

Fake marble






H.E.J.S.A.N



...kära fredag!



Härligt med fredag igen även om det nästan kändes lite som fredag igår på Alla Hjärtans dag med fina blommor, god mat och allt:). Jag skrev i ett tidigare inlägg om min fascination av materialet marmor och att jag väldigt gärna skulle vilja ha marmor som bänkskiva i köket. Det är bara så snyggt!! Men också förhållandevis dyrt. 



Foto: Hemnet



På den här bilden från Hemnet ser du originalet marmor. Snyggt, snyggt, snyggt!!

På bilden nedan ser du däremot tapeten Marble från danska Ferm Living som skulle kunna vara ett komplement till det dyra originalet. Fotopapper som ser ut som marmor eller betong är en het trend. Med en glasskiva över tapeten skulle det kunna bli ett snyggt stänkskydd i köket. Tapeten hittar du hos Länna möbler.



Foto: Ferm Living



Foto: Ferm Living



Jag håller mig till originalet tror jag. Nehej nu är det dags att dra på sig vinterkläderna och bege sig ut i pulkabacken för nu ska här åkas pulka som aldrig förr ;-)!



Önskar er en fin fin fredag och en bra start på helgen!






K.R.A.M






Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...