onsdag 1 maj 2013

Stilleben...






H.E.J



...alla bloggläsare & maj månad!




Tänk att vi äntligen är framme vid min favoritmånad Maj. Det är under denna månad som allt slår ut och det blir grönare, varmare och skönare. Det är lite magiskt och man känner att sommaren är nära. 

Idag kommer jag att följa med på Inspirationsfabrikens torsdagstema som är Stilleben.

Här hemma möblerar jag om mycket sällan. Om jag möblerar om slutar det oftast med att jag möblerar tillbaka till ursprungs möbleringen. Däremot flyttar jag runt mina prydnadsföremål och skapar små nya stilleben väldigt ofta. Ja nästan dagligen när jag tänker efter. På Instagram lägger jag upp dagens stilleben och här på bloggen har det blivit en hel del fotograferande utav olika stilleben under den korta tid som jag haft min blogg. Ja jag har nog helt enkelt fått lite dille på stilleben.

Idag bjuder jag på ett stilleben från Valborgshelgen här hemma som står på vår öppna spis. 



Från vänster champagneglas med graverade stjärnor Åhlens, medicinvas loppisfynd, ljuslykta i slipat glas Day Home, vas i slipat glas Day Home, Hög vas i slipat glas loppisfynd, lanterna House Doctor, hög smal vas loppisfynd, ekollonvas Svenskt Tenn, Alvar Aalto vas Ittala och Alvar Aalto skål Ittala.



Somrigt och romantiskt stilleben med ljuvliga pioner, stjärnflockor, vaser och ljuslyktor i klarglas.






En alldeles ljuvlig pionknopp.






Nu väntar jag bara på att knopparna ska slå ut.






Stjärnflocka är en av mina favoritblommor och fanns med i min brudbukett. Helt underbara är dessa söta små blommor och väldigt lätta att odla i trädgården.

Glöm inte att titta in hos Inspirationsfabriken om ni vill få mer inspiration på temat stilleben.



Önskar er en fin fin torsdag!



K.R.A.M





2 kommentarer:

  1. Så vackert! Jag älskar pioner.
    /Jennie

    SvaraRadera
  2. Vilket fint stilleben. Pioner som jag älskar så mycket. Nu längtar jag till sommaren och vilken fin blogg du har. Kul att hittat dig. Nu ska jag in och titta vidare på alla dina fina bilder...
    Kram minlillalya

    SvaraRadera

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...