söndag 30 juni 2013

Hallen...








G.O.D.  S.Ö.N.D.A.G



...i grönskan & värmen!



OCH visst kom värmen till helgen! Vilken dag vi har haft.....alldeles klarblå himmel hela dagen. Härligt! Idag har vi haft en toppendag på Kolmårdens djurpark med hela tjocka släkten. Ett mycket trivsamt sätt att umgås på och mycket uppskattat av alla ungar såklart :). Nu är jag helt slut efter att ha traskat runt i värmen en hel dag och passar på att koppla av lite genom att titta in hos er mina kära bloggläsare;).

Idag bjuder jag på lite bilder från vår hall här hemma. Välkommen in!



Klaffbordet är ett loppisfynd, näverkorgen under bordet ä ren gåva, lyktan är fyndad på Dollarstore, kruka/vas och tillhörande ljuslykta från Day Home, det gröna fatet är från Gefle och glaskupan från Åhléns.



Hittade detta vackra klaffbord på loppis för ett tag sedan och det fick självklart följa med hem. Tanken är att det ska målas svart inom kort för att fungera med resten av färgerna och inredningsstilen här hemma i lägenheten. Men det får bli ett av sommarens många målarprojekt.



Mattan är inköpt på auktion och den vita pinnsoffan formgiven av Ebbe Wigell är arvegods.



Har skrivit ett tidigare inlägg om min drömhall och hur den skulle se ut och ja nu börjar vår hall äntligen att ta form och likna den vision jag hade.



Tavlan med fötter är en etsning i torrnål från åren som konstnärsstuderande och 2:an är inköpt hos Country by mail och de små vaserna är loppisfynd för en tia styck.

.

På tavellisterna har vi en blandad kompott av svartvita fotografier och grafik. Gillar verkligen min vas och ljuslykta från Day Home som just nu har sommarrea med 50% rabbat på utvalda produkter och klickar du in här får du även en rabbatkod på 10% rabbat idag. Så passa på....det tänker jag göra:).






Nej nu är det dags att avsluta för ikväll och titta in hos alla andra fina bloggar där ute. Bästa avkopplingen är att läsa alla inspirerande inlägg om det jag älskar mest....INREDNING!



Önskar er en skön söndagskväll!



K.R.A.M







Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...