söndag 18 augusti 2013

Augusti inspiration...





S.K.Ö.N.A



...söndag & augusti!



Augusti är här och det känns i luften. Lite kallare och en föraning om vad som komma skall. OCH inredningsmässigt blir man sugen på att ändra om och uppdatera sig en aning inför hösten såklart!



Foto: Sköna hem


Känner ett litet begär efter lite rustikare och murrigare färger och former.



Foto: Bloggen Helt enkelt via Sköna hem



Senapsgul kommer stort till hösten och jag gillar verkligen den här kudden eller rättare sagt båda kuddarna som kommer från Olsson Jensen och dessa finns att inhandlas i den fina webbutiken Butiken Höganäs.

 

Foto: Bloggen Helt enkelt via Sköna hem


Nu i skördetider blir man extra sugen på att safta, sylta och baka. Jag måste ta mig ut i skogen och gå på jakt efter lite blåbär så jag kan göra mig en lika vacker blåbärspaj som Anna Malin gjort i bloggen Helt enkelt. En helt fantastisk inspirerande blogg. Gå in här om du missat den.



Foto: Bloggen House of Adela



Älskar solrosor! Visst är dom oemotståndligt vackra och man blir så glad av dom. Jag ska köpa mig en stor bunt solrosor och sätta på mitt skrivbord så kommer allt arbete gå som en dans i veckan:).



Foto: Bloggen Lilla villa vita


Marmor och koppar/mässing har varit en het trend ett tag och kommer även att fortsätta att vara det till hösten. Just nu letar jag olika modeller och storlekar på mässingsljusstakar som ska stå tillsammans i en grupp och lysa upp höstkvällarna här hemma. Dessa finingar ovan kommer från House Doctor och kan köpas hos bland annat Lilla Villa Vita.




Foto: @mycasa


Otroligt häftiga kopparlampor har Åsa tillverkat tillsammans med sin man i bloggen @mycasa också den en helt fantastisk blogg som jag redan har skrivit om i ett inlägg här. Det finns så mycket fint att titta på att man kan läsa inläggen om och om igen:).


Foto: @mycasa


 OCH underbara agustikvällar har vi nu både varma och alldeles stilla. Extra mysigt blir det att tända upp en massa ljuslyktor och stanna kvar ute tills det blir becksvart.

Imorgon är det dax för en ny jobbvecka och det känns riktigt kul att vara tillbaka på arbetet efter min långa ledighet. Se hur allt har gått när man varit borta, skoja med kollegorna nya som gamla och ta bron över till Ica för att köpa lunchsallad. Så ingen ångest denna söndag i alla fall. Vi får se hur det ser ut om ett par veckor;)!






Önskar er en riktigt mysig och skön söndag!



K.R.A.M



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...