lördag 22 december 2012

Gråa bekymmer




HEJ I JULSTUGAN!


Jag har äntligen fått hem våran nya soffa efter åtta veckors lång väntan då vår beställning kommit bort och vi fått vänta tre extra veckor. Men fy vad jag blev besviken när vi packade upp den ur emballaget. I affären hade soffan en varm grå färg som jag tyckte passa perfekt till våra varma toner i vardagsrummet. MEN soffan hade istället en kall grå färg som inte passade in här hemma. Det känns inte alls bra och jag har funderat på att lämna tillbaka soffan (får man det??).

Men för att inte helt förkasta soffan som jag egentligen gillar i sig. Har jag nu suttit och knåpat ihop en moodbord för vardagsrummet med den nya gråa soffan. Med ny matta och några kuddar tror jag att den nya soffan ska kunna passa hos oss. Vad tycker ni?




Foto: Nadias Drömhem



Soffan är från MIO möbler och heter Cloud. Sidebordet som vi har är i teak och är inköpt på Blocket och även vitrinskåpet är köpt där och sedan målat i Engelsk röd. Soffbordet kommer från IKEA och heter just Ikea Stockholm. Kivilyktorna från Ittala samt de två nedersta kuddarna från Svenst tenn har vi sen innan. Mattan och de två översta kuddarna kommer även från MIO och det är dessa som jag har tänkt att köpa för att soffan skall passa in bättre i vårt vardagsrum.

Efter att skapat denna moodboard känns det lite bättre och imorgon ska jag åka och kolla på mattan för att se om den kommer fungera i mitt vardagsrum. Nu tillbaka till julpysslandet.


Ha det så gott!



Kram

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...