fredag 25 januari 2013

Hemma hos - Camilla Tange Peylecke











V.Ä.L.K.O.M.M.E.N



...kära fredag!



Ett hem som är inrett personligt och med hjärta är det som alltid tilltalar mig mest. Men att skapa en personlig stil är inte alltid så lätt. Någon som har lyckats med detta tycker jag är Camilla Tange Peylecke som arbetar som inredningsstylist och rådgivare. I Bolig Magasinet får man en glimt av hennes personliga stil. Jag gillar verkligen blandningen av nytt och gammalt och färgvalet som genomsyrar hela hemmet. Riktigt snyggt!






Den fina tavelväggen är fynd från en container som Camillas svärmor hittat och vips fick tavlorna nytt liv. Ibland måste inte motiven vara så märkvärdiga i sig utan tillsammans med liknande motiv  och ramar får de nytt liv och blir ett konstverk i sig.






Funderar på att köpa två rottingstolar till mitt matbord för att skapa kontrast och mjuka upp i matrummet. Visst är det snyggt!






Fina övergångar mellan rummen.

















Avslutar med denna fina dagbädd i teak med mörkgrå madrass. Som jag kanske skrivit tidigare har jag en förkärlek till 50-talet och dess inredning. Tycker det är riktigt snyggt att mixa en 50-tals vas, kobratelefon eller teakbord med modernare inslag.



Idag är det fredag och det betyder fredagsmys med god mat, färska blommor och levande ljus. Nu är det dags att ta sig ner på stan med tjejerna och inhandla allt till ikväll. Bästa dagen på veckan :) Härligt!!!



Hoppas att ni också får en riktigt fin myskväll så ses vi snart igen!



K.R.A.M








Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...