torsdag 17 januari 2013

Krispigt vintervitt







G.O.D.M.O.R.G.O.N

finaste vinter torsdag:)



Idag ska jag försöka mig på att göra mitt första inlägg på Fabriken som är en inredningsblogg där bloggare samlas och bloggar under olika teman på inredning, hus och hem. För att få bli medlem måste jag delta i tre stycken av Fabrikens torsdagsteman och idag är temat Krispigt vintervitt.



Vintervitt kändes inte så svårt att tolka men krispigt var lite klurigare. Jag tänkte genast på det vintervita krispiga snölandskapet som nu ligger utanför mitt fönster. Men då jag har en sjuk liten lillfia hemma kunde jag inte bege mig ut och fotografera så jag fick därför gå på jakt efter krispigt vitt hemma istället. Det blev riktig spännande som att gå på upptäcktsfärd i sitt eget hem. Jag letade efter material, strukturer, texturer, former och vitt i olika nyanser. Det här är mitt resultat :).



Foto: Nadias drömhem



Foto: Nadias Drömhem




Foto: Nadias Drömhem



Foto: Nadias Drömhem

Foto: Nadias Drömhem



Vitt, vitt, vitt i olika toner. Vitt ger ett lugnt och tidlöst intryck som framhäver äldre stilar och renare modernare inredning lika bra. Jag tycker om att att skapa stilleben i vitt där det vita har olika texturer och strukturer. Jag blandar gärna lysande vitt, äggskalsvitt, benvitt, gråvitt och antikvitt för att skapa effekter och kontraster. Det ger inte rummen ett lika kallt intryck.



Foto: Nadias Drömhem



Foto: Nadias Drömhem



Foto: Nadias Drömhem



Det var ett riktigt roligt tema och jag tyckte verkligen om att gå på jakt med kameran i mitt eget hem. Titta gärna in på Fabriken här för att få mer inspiration av krispigt vintervitt. Men nu hör jag att lillfia har vaknat och det är dags för lite fruktstund innan vi fortsätter dagen.


Ha en fortsatt skön dag...




K.R.A.M 


Nadia


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...