onsdag 16 januari 2013

EN LYSANDE VÅR











V.Ä.L.K.O.M.M.E.N  O.N.S.D.A.G

...lill Lördag är här...



 Nu när granar, adventsljusstakar och stjärnor åkt ut känns det lite mörkt och kallt här hemma på kvällarna. Jag har försökt att kompensera detta med att tända massor av ljus överallt men faktum återstår och det är att jag behöver investera i lite nya lampor. Tittade runt lite och OJ vad mycket fint det finns. Jag hittade massor med fina lampor. Det här är några av favoriterna just nu.


Foto: Watt & Veke


Den urgulliga taklampan till vänster från Watt & Veke skulle passa helt perfekt i min stora tös rum. 
Alldeles, alldeles ljuvlig!!



Foto: Watt & Veke



Foto: Watt & Veke



Till våren är det mycket skirt och pastelligt som gäller men även bambu såklart. Hittade även en annan fin lampa Chestnut lamp som skulle passa perfekt i Noras rum gjord i orgami. Denna är designad av den holländska designduon Nellianna van den Baard och Kenneth Veenenbos lampor som är riktigt gulliga tycker jag. Dessa finns i sex kulörer och du hittar dom här hos Asplund.



Foto: theminimalist.com.au




Foto: Asplund


Jag letar även efter en taklampa att ha över vårt matbord i matrummet som kommer få sig en makeover nu till våren. Det lutar åt en klassiker som denna. Den känns så fräsch och tidlös och jag har sneglat på den länge. Gillar även Tine Ks bordslampa som skulle vara så fin att ha till och dom hittar du hos Blackballon. Det mesta hemma hos oss är ärvt eller loppisfynd men dessa lampor får bli ett litet undantag då jag känner att jag bara måste ha dem. De är så fina :).



Foto: Tine K



Foto: Tine K



Nej, nu är det dags att börja med lunchen innan jag ska hämta storfia på dagis. Ha en fin dag.




K.R.A.M


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...