söndag 27 januari 2013

Mintgrön måndagsmorgon










M.I.N.T.G.R.Ö.N  &  T.U.R.K.O.S



...måndagsmorgon!


Mitt matrum har blivit en riktig pastellkaramell med mintgröna och turkosa inslag. Mitt hjärta har alltid slagit ett extra slag för mint, aqua och medelhavstoner och jag ligger visst helt rätt trendmässigt just nu när det är dessa färger som syns även i vår. Detta talades det om redan förra året, längtan till solen, det turkosblåa vattnet och gröna laguner. Även om det nu i vår drar mer åt det smaragd och tropiskt gröna så håller sig det urvattnade mintgröna och turkosa tonerna sig kvar. Här kommer några pastellkarameller från mitt matrum för att pigga upp lite så här en måndagsmorgon :)).






Koppen heter Swedish grace och kommer från Rörstrand och mitt favorit fat som kommer från Uppsala Ekeby är sådär riktigt mintigt grön i färgen med några sommarstenar från Gotland.








Några av mina fina Liljebergs tryck hänger i vårt matrum och dessa går också i turkosa toner. Trycken finns att köpa på prints.se. Mina fina bambuvaser som jag tycker så mycket om har jag hittat på olika loppisar under åren.






Lyktor i turkosa toner på ett enkelt fat.









Enkla fina turkosa flaskor fyndade på loppis blir ett fint blickfång på sidobordet.




Ser fram mot en spännande och innehållsrik vecka. Ha det gott alla fina :)!



K.R.A.M


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...