tisdag 29 januari 2013

Makeover i matrummet









H.E.L.L.O



slaskiga tisdag!



Då jag visade er en liten glimt från mitt matrum igår fortsätter mina tankar snurra runt detta rum. Jag måste ta tag i det nu när jag är ledig och hemma om dagarna. Ska boka in en helg för ommålning. Vitt, vitt, vitt ska det bli :)). Sååå härligt nu till våren!



Sen ska det köpas en nya lampa eller så kanske jag funderar på att göra det till ett DIY projekt. Vi får se ;-). För övrigt letar jag efter ett gammalt skåp och helst med glasdörrar. Utöver detta har jag ett bord och stol problem som jag måste fundera och klura lite på. Jag har ett stort ekbord hemma som jag tycker om och gärna vill behålla men idag har jag tråkiga ekstolar till som inte alls funkar. Det känns för tung och tråkigt. Så antingen har jag tänkt att måla stolarna vita och byta ut tyget eller köpa några andra stolar som är ljusare och luftigare. Jag har tidigare varit inne på att köpa Eames stolarna. De skulle passa så bra till våra möbler i vardagsrummet som det är lite 60 tals stil.



Foto: Living Etc


Jag gillar verkligen den här bilden där man satt ihop två olika färger på stolarna. Dessutom är det ljust dessa färger som jag har i mitt matrum förutom ek och svart. Jag har även varit inne på att köpa den turkosgröna stolen till skrivbordet i vardagsrummet så det skulle bilda en snygg helhet mellan vardagsrum och matrum.



Foto: Sköna hem



Eller ska jag kanske måla bordet vitt och behålla mina ekstolar som dom är. Det är också riktigt snyggt. Jag vill inte ha vita väggar, vitt bord och vita stolar som kanske skulle vara den enklaste lösningen på problemet utan jag vill att det ska bryta av med lite trä och fungera ihop med vardagsrummet som sagt var som går i varmare toner. Ja jag måste nog suga på den här karamellen ett tag till :).



Nu är det dags för lunch och sedan hämta storfia på dagis.



Ha en fin dag alla fina!




K.R.A.M



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...