onsdag 6 februari 2013

Smutsig pastell & skir akvarell...







V.Ä.L.K.O.M.M.E.N



...smutsig pastell & skir akvarell!



Våren och sommaren kommer gå i mintgrönt och aprikost om Elie Saab får välja. Och precis som inom modet vaknar varje vår suget efter skira pasteller för att väcka liv i våra vintermurriga hem. Här hemma har jag plockat fram lite nytt i vardagsrummet och när jag tittar på bilderna jag tog tycker jag nog att färgerna går mer mot smutsigt rosa än färgtonen te.











Ny liten vas/ljuslykta från Tine K Home inköpt hos Blackballon, vasen är min egen design från Nadia design och heter Djupet och är handblåst av Wilke Adolfsson i Orrefors och ljusstakarna heter Liljestaken i mässing från Ystad Metall.






Fram åkte även en favoritmålning i skiraste pastell målad av Lars Eje Larsson och enligt mig är en av Sveriges bästa akvarell konstnärer.






Äntligen har även den efterlängtade lampan från Tine K Home kommit och jag blir så lycklig varje gång jag tittar på den. Jag har velat ha den så länge och lampan fanns även med på årets julklappslista men tomten tyckte nog inte att jag varit tillräckligt snäll för den låg aldrig under granen ;-). Jag fick helt enkelt köpa den själv.






Nej nu är det dags att ta tag i alla vardagssysslor men först ska vi gå och hämta storfia på dagis.




Hoppas vi ses snart igen!




K.R.A.M




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...