söndag 10 februari 2013

Veckans 3 favoriter...








H.E.J



...måndag och första dagen på denna vecka!



Helgen gick lika fort som vanligt och nu är det måndag igen. Jag tänkte börja veckan med att visa tre favoriter och hoppas på att det ska bli ett stående inlägg varje måndag här på bloggen :).



Foto: Malinbjörklundritar, Oscar and Clothildes, Svenskt Tenn



Då jag visade denna bordslampa redan i gårdagens inlägg måste den finnas med som en av dagens favoriter. Lampan heter Flight Mässing/Siden och är designad av Michael Anastassiades i samarbete med Svenskt Tenn. Lampan har fått sin inspiration ifrån kinesiskas silkeslanternor och formats likt en luftballong. En riktig designklassiker tror jag att den kommer att bli och jag skulle gärna ha en liten luftballong här hemma.

Jag vill även gärna visa Malin Björklunds vackra akvarell illustrationer som hon är aktuell med i fyra motiv hos Linums vårkollektion. Vackra skira vårkuddar som går i vårens färgskala. Malins motiv kommer från växtriket och hon har verkligen en känsla för att fånga det levande och vackra i vår flora.

Slutligen har jag valt att visa Oscar and Clothildes lilla söta gröna ask med lock och groda i mässing vid namnet Tätört. Sååå söt och i min favoritfärg :).



Hoppas att ni får en bra start på veckan!




K.R.A.M













Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...