onsdag 27 mars 2013

Gult till påsk...







V.Ä.L.K.O.M.M.E.N



...påskliljor, citroner & en liten citronfjäril!



Efter gårdagens neutrala påskpynt kände jag för att addera lite gult till påsk. För visst är det så att man gärna förknippar påsken med gult även om det inte måste vara så. Jag fortsätter dock i enkelhetens tecken genom att placera mina minipåskliljor i enkla glasburkar, lite citroner på ett fat och precis när jag tar kortet upptäcker jag en liten citronfjäril precis vid blommorna. Ja det ser nästan ut som den är på väg att landa på en av påskliljorna. Fint....:)!!






  Jag gillar när man ser rötterna på lökarna!





 Jag tycker inte bara om att dekorera med blommor här hemma utan även med frukt och grönt. Har lite planer för bordsdekorationer med sparris till påskafton eller rättare sagt citroner och sparris.





Visst är dom fantastiskt vackra dessa välformade stjälkar som en vacker bukett blommor. Lyckas jag med min idé så tror jag kanske att det bor en liten Ernst i mig ;-)!



Önskar er en riktigt fin fortsättning på påskveckan!



K.R.A.M














1 kommentar:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...