måndag 15 april 2013

Hemma hos Louise L Sievers...




H.E.J



...alla fina!



Japp då var det grått och regn igen. En himla berg och dalbana med vädret i April månad tycker jag som hade väntat mig sol idag. 

Här kommer därför lite ljusterapi i form av vackra och inspirerande bilder från Louise Liljencrantz Sievers fantastiska Östermalmsvåning via bloggen Trendenser. Bilderna finns med i senaste Allt i hemmet och är så inspirerande. Ljust, vackert och luftigt med vackra klassiska designmöbler, mycket tittgodis och vackra textilier. Helt i min smak!



Foto: Sanna Lindberg


 
Så snygga färgkombinationer och vackert tittgodis på soffbordet. Mässingsljusstakar från Svenskt Tenn, Tre kulor formgiven av Sigurd Persson och Klöver formgiven av Josef Frank. Liten vas Ekollon också den från Svenskt Tenn och en trave coffie table books. Fina kuddar från bland annat Chhatwal & Jonsson och Room.



Foto: Sanna Lindberg



Louise har en förkärlek till antikviteter och nätauktioner och Thornets klassiska karmstolar på bilden är just ett sådant fynd. I sin blogg Down 2 The Wire listar hon ofta auktionsfavoriter. Dessa klassiska stolar har tillverkats i över 150 år och är designade av Michael Thornet och är på ropet igen.



Foto: Sanna Lindberg



Nagelljustakar på den fina och dekorativa flygeln. OCH tänk att få plats med en flygel hemma.



Foto: Wonderdeco



Nu kan du även se bilder från Louises hem på Wonderdeco.se. Där finner du härliga detaljbilder tagna av Ida Carrol och Sanna Fischer Nordstöm. Här ett drinkbord.


Foto: Sanna Lindberg



 Ja det finns inga dåliga väder bara dåliga kläder brukar det ju heta. Men det känns ändå bra att byta ut dagens tänkta utomhusdag till lite pyssel inomhus. Idag har jag varit på vinden och röjt (hittade massor av roliga godbitar som jag glömt bort att jag hade. Alltid lika kul!) och fick med mig alla barnkläder ner för lite sortering. Så nu är det dags att ta tag i det sista efter en paus med lite modevisning av alla kläder på barnen och lite fika.



Önskar er en fin start på veckan!



K.R.A.M


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...