söndag 12 maj 2013

Veckans formgivare - Margot Barolo







V.Ä.L.K.O.M.M.E.N



...ny vecka & nya former!



Louise Adelborg ritade porslinsserien Swedish Grace för Rörstrand till Stockholmsutställningen 1930. Nu har servisen uppdaterats med nya delar lagom inför dop, student och bröllopstider och denna gång formgivna av en ny designer. Det är Margot Barolo som uppdaterar med sitt eget formspråk. En snövit tekanna, tekopp och espressokopp.






Jag har själv sparat på servisen sedan jag tog studenten och har idag en stor uppsättning i olika färger. Jag tycker det är fint att blanda och mixa porslin i olika nyanser och mönster. Och trots att jag haft min servis så pass länge har jag aldrig ångrat att jag började spara på Swedish Grace. Den är fortfarande lika modern, klassisk och vacker på en och samma gång.






Jag gillar verkligen Margot Barolos tekanna. Den är estetiskt tilltalande med den lite tillplattade formen och fasta handtaget och fångar ens uppmärksamhet på direkten. Kanske blir denna ett tillägg till min uppsättning av serien.






Själv har jag färgerna snö, sand, äng och hav och är lite sugen på att köpa några delar i is. Tycker att den ljusblå färgen är så fin nu till sommaren. Vilka gillar ni bäst?



Önskar er en riktigt fin start på denna vecka :)!



K.R.A.M



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...