torsdag 9 maj 2013

Metalliskt - in på bara mässingen...






G.O.D.K.V.Ä.L.L



...alla fina!



Hoppas att ni har en riktigt fin Kristi flygare. Vi tillbringar helgen på landet och dagen till ära har lillfia tagit sina första steg. Det är STORT det :)!

Idag kommer jag att haka på Inspirationsfabrikens torsdagstema som är metalliskt. Jag har skrivit i ett tidigare inlägg här om att jag köpt en ny läslampa till min schäslong i vardagsrummet i mässing från Markslöjd och att jag därför ville addera lite mer mässing och guld till vardagsrummet som går i varma toner. Har man kallare toner i sin inredning tycker jag att det passar bättre med silver. Men i mitt vardagsrum funkar det bäst med mässing och guld.




Läslampa Odense från markslöjd, röd sammetskudde Ikea, blommig kudde Mirakel Lin från Svenskt Tenn, gul sammetskudde HM och fårskinnsfällen är inköpt på Fårö.



Bästa läs och bloggplatsen!






Bakom schäslongen står ett gammalt brickbord med en fin kopparbricka. Den fungerar också bra tillsammans med de varma tonerna. Även i mina två vardagsrumsfönster har jag valt lampfötter i mässing.






För att bryta av alla varma toner har jag valt en grå soffa och en grå fårskinnsfäll på schäslongen.



Brickbordet med kopparbricka är en gåva, lampfot i kopparfärg från Ikea, lampskärm från Åhléns, röd ljuslykta Alvar Aalto för Ittala, mässings ljusstakar från Ystad metall och röd glasskål inköpt på loppis.



Koppar och mässing har blivit en riktig het trend på sistone. Är riktigt sugen på några fler mässingsföremål som den här eller den här eller varför inte den här snyggingen.






Mässingsljusstakarna från Ystad metall heter Liljan av Ivar Ålenius Björk har blivit riktigt populära både här hemma och utomlands. Tydligen är amerikanarna som tokiga i dessa. Men även några inom bloggvärden har dessa högst upp på sin önskelista :). Riktigt roligt för jag har en hel drös och har haft dom så länge jag kan minnas. Här i några olika storlekar.



Söt mässingsknopp från Åhléns, mässingsljusstakar Lilja från Ystad metall, skulpturen är ett självporträtt och glasunderlägg Mirakel Karott från Svenskt Tenn.






Önskar er en fin fortsättning på långhelgen:)!!


K.R.A.M




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...