fredag 19 juli 2013

Uppåt väggarna i sommarhuset...






G.O.D.K.V.Ä.L.L



...fina sommarafton!



 Nu har jag kommit in i semesterlunken på allvar.....läser deckare, går på loppisar var och varannan dag, äter gott och badar mest hela tiden. Kort sagt JAG har det riktigt bra!

Uppkopplingen brukar vara lite sisådär när jag varit ute på landet och ärligt talat så behöver man koppla ner en aning vid semestertider. Men här kommer iallafall (förhoppningsvis ett efterlängtat;)) inlägg med lite sommarinspiration från en solbränd bloggerska :).

Jag gillar dom svenska gamla hederliga skolplanscherna...






...dom passar perfekt i sommarhuset eller det lilla torpet. Visst är dom bara för underbara och detta säger jag inte bara för att jag är lärare till yrket utan jag tycker dom hör sommaren till. Får lite barndomsvibbar när jag ser på dem.






Denna sitter i sommarhuset och är ett gammalt fynd från en vind på ett läroverk. Man kan lätt hitta fina gamla skolplanscher på auktion eller ibland om man har tur på loppis men idag finns även nytillverkade skolplanscher av svenska företaget Grunne. Dessa kan du hitta på webbshoppen Magasin hemmavid blandannat.






Varför inte denna söta skolplansch med blåsippor...






...eller denna med vitsippor. Ja det finns mycket mer motiv att välja på så gå in på hemsidan här. Det är veckans tips!



Hoppas att ni har det gott i sommarvärmen alla fina 

jag önskar er en vacker sommarkväll!



K.R.A.M


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...