torsdag 1 augusti 2013

Agusti & Fabienne Jouvin stilleben...








V.Ä.L.K.O.M.M.E.N



...augusti!



Du är inte lika efterlängtad som juni och juli var men jag hoppas att du har många fina sommardagar att bjuda på. 

Just nu befinner jag mig på semester på västkusten med mycket sol och salta bad och jag har även inandats en del inredningsinspiration. Det har inte varit så mycket av den varan under juni och juli månad men nu kliar det en del i inredningsfingrarna igen sådär lagom till jobbstart;).






Besökte Artilleriet i Göteborg för första gången i förrgår och blev riktigt inspirerad av miljön och all inredning. Självklart följde det med några fin fina saker hem bland annat denna vackra keramik ask i ljust turkos med ormmönster. Ja det var kärlek vid första ögonkastet kan man säga. Asken är formgiven av Fabienne Jouvin behöver jag säga mer. 






Idag bildar den ett stilleben tillsammans med två av sommarens alla loppisfynd och lite björnbär. Dessa vackra björnbär kryllar det av här ute på ön och vi plockar dem dagligen. Så himla goda OCH så himla vackra!






Den höga turkosa vasen hittade jag på vår färd mot västkusten och gav en riktig billig peng för den. Jag är ju extra svag för turkosa och mintgröna toner som ni säkert vet vid det här laget och jag gillar verkligen den vackra formen på vasen. Dessutom har den en spännande stämpel i botten som gör det hela extra spännande då jag tror (eller hoppas:)) att den kan vara värd en hel del pengar. Så nu ser jag fram emot att titta i stämpellexikonet när jag kommer hem (antiknörd som jag är, äger jag faktiskt ett sådant även vid min ringa ålder ;)) 






När vi åkte till västkusten mellanlandade vi hos svärmor och svärfar i Mariestad och där snubblade jag över en loppis på Esplanaden och gjorde årets största loppisfynd. Tio nya helt oanvända Swedish grace skålar designade av Louise Adelborg för Rörstrand för 20 kr styck nedpackade i originalkartonger. Just i den färgskalan som jag har på min servis hemma. Helt galet billigt och oj vilken tur att just JAG snubbla över dessa :-)!!






Så varmt välkommen augusti! Jag förväntar mig mycket sol och bad även av dig och många fina sensommarkvällar. Men nu ska jag fortsätta att njuta av vår fantastiska och vidunderliga utsikt från altanen denna vecka över havet och bara samla energi och njuta av mina sista lediga veckor denna sommar. Ta det lungt, sola och bada, fånga krabbor, skrika högt vid åsynen av en brännmanet och bara njuta av omgivningarna.




Önskar er en riktig fin start på augusti månad!



K.R.A.M


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...