onsdag 7 augusti 2013

Favoriter just nu & den gröna tråden...






G.O.D.M.O.R.G.O.N



...kära bloggläsare!



Sista veckan på semestern och mammaledigheten. Här har mentalt laddats inför en ny termin. Lite samma känsla som när man var liten och köpte sig ett nytt pennfodral med tillhörande block har jag laddat :)! Lägenheten har städats från topp till tå, skåp har rensats ur, all semestertvätt är tvättad och all (jag menar dunderberget med) stryktvätt är struken. Klipptiden är bokad, nya fina kläder till fröken Nadia är inhandlade. OCH ja jag känner mig en aning utvilad, pigg och full av ny energi inför en ny termin:).



Jag har inte hunnit sitta så mycket framför datorn i sommar och nu när möjligheten finnes hittar jag hur mycket som helst som jag bara MÅSTE ha......ja eller lättare sagt VILL ha. Här kommer det några tips på fina webbutiker och några av mina favoriter just nu :)!


 
Foto: Garden flow shop


Denna vackra vattenkanna att vattna augustiskörden med. Finns i en rad färger och former. Hos Garden Flow Shop hittar du allt för trädgården och lite till. Så mycket fint!




Foto: Leila´s General Store



Fastnade för detta underbart mintgröna tårtfat i retro 50-talsstil som bara är så mycket Leila. BIG LOVE!! Passar perfekt till augustitårtan fylld med färska hallon eller blåbärskakan. OCH det är visst Leilas favorit också som hon låter stå framme i köket. Finns även i femtiotalsgult, vitt och pastellrosa. Som söta pastellkarameller som man vill äta upp.




Foto: Leila´s General Store



Jag måste också bara passa på att tipsa er barnföräldrar som ska ha kalas om att Leila även har helt makalöst söta kalas-kit i olika teman som exempelvis cirkus, princess, trucker, cowboy, rymd och pirat kalas. Gå in och titta här om du blev nyfiken.




Foto: Butik Lanthandeln



Just nu letar jag efter ett skåp till storfias nya rum och hittade detta fina gamla personliga skåp hos Butik Lanthandeln målat i en ljus mintturkos färg. Ett super charmigt klädskåp som ger en riktig sommarkänsla! I deras webbshop hittar man personliga och unika möbler med gammal charm.






Foto: House of Swea




Avslutar inlägget med denna söta mintgröna ljusstake från Ib Laursen. I webbutiken House of Swea hittar man fin dansk design av märken som Falby, House Doctor och Ib Laursen. I dag ska jag göra ett besök på deras gårdsbutik för första gången. Jag lovar ett inlägg om det på bloggen inom kort :)!



Ja ni har kanske redan listat ut vad som är den gröna tråden nu;)!!





Önskar er en fin solig onsdag!



K.R.A.M


 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...