söndag 11 augusti 2013

Ett litet adieu...







A.D.I.E.U



...semester!



Jag säger hej då till min semester! Du har varit helt fantastisk och underbar denna sommar :). Så mycket sol, bad och vackert väder som det varit denna sommar kommer jag inte ihåg att vi haft på länge. Men nu är den slut och imorgon börjar allvaret.






Och jag säger ett litet litet hej då till inredning i sommar toner. Nu längtar man efter lite murrigare färger och former. Men än så länge vill jag nog behålla sommarkänslan ett litet tag till.






 Tar in vass och lägger fram snäckor och andra minnen från semestern för att dra ut på det hela en liten aning till.  Jag är inte riktigt redo att släppa taget.






Jag har alltid haft en förkärlek till att plocka in naturen i alla dess former. Mår så otroligt bra av detta även om min man skakar på huvudet när jag kommer med mina kassar med stenar, snäckor och andra strandfynd :).






Och jag säger hej då till denna underbara badsommar. Så mycket som vi har badat! Helt galet :). Kanske är det så att det kommer att bli ett och annat dopp till men det kommer nog inte bli detta dagliga farande ner till badet.






Och jag har redan sagt hej då till västkusten och alla salta bad, krabbor och vackra sjöbodar men tänker inte säga hej då till östkusten ännu.
 





Hej då vackra mörtar fångade på västkusten!






Och hej då söta abborrar från östkusten :)!
 





Hej då vackra sommarlandskap...
 





...och vackra sommarblomster! Jag kommer sakna att plocka in färska blommor dagligen.



 


Jag säger hej då till min semester men INTE till sommaren. Än är den inte slut :)! Augusti och sensommaren är en otroligt vacker period. Jag fångade denna underbara bild i helgen på dessa vackra fjärilar och den vittnar om att sommaren definitivt inte är slut ännu.

Nu börjar en ny period. Som att gå på kantarelljakt med barnen, baka god paj av nyplockade blåbär eller att tända ljus på kvällarna nu när det börjar att skymma. Ja alla månader har sina fina stunder. Visst är det så?



Kram och mycket kärlek!





2 kommentarer:

  1. Så snyggt du har det! Love it!

    SvaraRadera
  2. Det verkar som ni haft en toppensommar :)! Än är det inte över.

    Kram P

    SvaraRadera

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...