lördag 12 oktober 2013

Inred med årstiderna...






U.N.D.E.R.B.A.R.A



...höstdag!



Vilken underbar höstdag vi haft idag! Jag tycker om årets alla årstider och skiftningar och älskar att ta med mig naturen när jag inreder. Idag tog jag med mig hösten in.






Vackra paradisäpplen och riktigt knallorangea blad passade väl in i min samling av turkosa vaser i vardagsrummet. Gillar när komplementfärgerna möter varandra och hur det förstärker intrycket.





Tycker verkligen om hösten. Det är något med hösten som gör att man tar det lugnare och boar in sig i hemmet igen. Man tänder ljus och kryper upp i soffan med en bra bok eller film. Det finns ett lugn då som tilltalar mig.





Vackra prydnadsäpplen!






JA vilka färger naturen bjuder oss på just nu.





Jag tror det är oerhört viktigt att man inreder efter årstidernas växlingar. På hösten vill man ha lite varmare färger för att väga upp mot kylan som kommer smygandes utanför. På vintern vill man ha plädar, fårskinn och varma mattor. På våren vill man ha in ljuset och skalar av i inredningen och på sommaren vill man ha riktigt ljus färgskala med lite inslag av blått som kyler ner mot den heta värmen.






JA alla årstider har sin charm och så även HÖSTEN!



Jag hoppas att Ni alla får en riktigt fin lördag! 



K.R.A.M





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...