tisdag 15 januari 2013

Före och efter - skrivbord







H.E.J

stora vita vinterflingor!



Tänkte visa hur det har gått med projektet arbetshörna här hemma som jag skrivit om i tidigare inlägg. Det började med att jag ville ha ett skrivbord/avlastningsbord vid öppna spisen i vårt vardagsrum. Jag började därför att leta inspiration på nätet och gjorde sedan en moodboard som skulle passa in i vårt vardagsrum.



Foto: Collage av Nadias Drömhem


Sen började jag leta efter ett passande skrivbord på blocket men hittade inget i äldre stil som jag hade tänkt mig. Istället hittade jag detta skrivbord och såg potential att göra om det till något som jag skulle gilla. Bordet var rena fyndet för ynka trehundra kronor och såg inte mycket ut för värden på fotografiet i Blocket annonsen.


Foto: Blocket



Skrivbordet målades sedan svart och fick en ny knopp i svart porslin och mässing från Åhlens. 
Så här blev resultatet :)!!



Foto: Nadias Drömhem



Foto: Nadias Drömhem



Foto: Nadias Drömhem



Foto: Nadias Drömhem


Svart lampfot från Rusta och vit lampskärm från Vera. Den stora urnan är Nadia design, ägget är ett loppisfynd och likaså den svarta glaskrukan och den lilla vita vasen som jag hittat för tio kronor.



Känner mig riktigt nöjd med resultatet :). Nu saknas bara en tavla över bordet och en stol. Tavlan är redan beställd från Nordic art House och är ett fotografi av Kristian Jalonen Columbia som jag tror kommer passa perfekt in med övriga färger som vi har i vårt vardagsrum.



Foto: Nordic art House



Sedan har jag även funderat på vilken stol som jag vill ha till skrivbordet och det lutar åt en Eames stol med träben. Frågan är bara vilken färg som passar. Vad tycker ni?



Foto: Nadias Drömhem



Ha en riktigt trevlig torsdagskväll :)



K.R.A.M


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...