torsdag 31 januari 2013

Januari moodboard









H.E.J  F.A.B.R.I.K.E.N

&



alla ni andra fina!



Idag är det torsdag redan och det är dags för Fabrikens torsdagstema som dagen till ära är Januari moodboard. Januari för mig har handlat om att städa ut alla murriga och varma tonerna och ta in det ljusa, vita, pastelliga och sommrigare färgerna. Det har handlat om att skrubba rent i alla hörnen, få in ljuset genom fönsterna och stryka lakan med linnevatten för att det ska lukta riktigt fräscht och bäddat nytt. Det har handlat om att köpa hem lite nya växter och vårblommor. Men det har framförallt handlat om bloggen och all den inspiration det ger att blogga (jag som är helt ny i gemet) och all inspiration jag får av alla andra bloggare. Jag vill liksom förnya hela hemmet på en gång. Har fått massvis med idéer. Jag vill köpa tomt vid havet och bygga hus och ägna all min tid åt detta med inredning. Jaaa för det är det HÄR som jag tycker så mycket om :))!


Jag har delat in min moodboard i tre delar - tre färger som symboliserar Januari för mig.





 Den första delen, Vinter vitt får symbolisera min längtan efter att ta in det ljusa, vita och ta ut det murriga, varma färgskalorna efter jul. Städa ur i alla vrår och dammsuga upp alla små barr. Köpa hem små söta vårlökar och vackra tulpaner och bara njuta utav solen och vårt fina vintervita landskap utanför dörren.






Den andra delen, Mint grönt får symbolisera vårens nya trender som har matats ut i media och på Formex. Nya former, material, strukturer och inte minst färger. En av de färger som fortfarande syns i vår är mintgrön som också råkar vara en av de färger som mitt hjärta slår lite extra för. I ett inlägg under januari skrev jag om mitt matrum som blivit en riktig pastellkaramell med inslag av mint, aqua och medelhavstoner.





Den tredje och sista delen, Midnatts blå får symbolisera de mörka midvinternätterna, djupt mörkblå i kontrast till de ljusa dagarna i krispigt vintervitt. Jag älska kontrasten mellan vitt och blått. Jag får en känsla av svensk sommar och sol och blir riktigt lycklig i själen.

 Det får även symbolisera det rena och fräscha jag längtat efter denna månad. Jag har inte bara skrubbat rent i alla hörnen i sovrummet utan även bytt ut kuddar och täcken. Jag har strukit nya lakan med linnevatten från L:a Bruket för att det ska lukta så där riktigt, riktigt nytt och fräscht. Här får ni också en smyggtitt på mitt nyfixade sovrum och fler bilder kommer imorgon fredag.



Tills dess får ni ha det så bra alla fina :). Vi ses imorgon!



K.R.A.M




Nadia





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...