fredag 1 februari 2013

Farbror Blå har flyttat in i sovrummet...










V.Ä.L.K.O.M.M.E.N



kära fredag!




Farbror Blå har flyttat in i sovrummet och det är riktigt mysigt ;-)! Ni som uppmärksammade mitt inlägg på Fabrikens tema januari moodboard igår har redan fått en smygtitt på Farbror Blå. En av de tre färgerna som fanns med var midnattsblå. Färgen fick symbolisera januaris mörka midvinternätter, djupt mörkblå i kontrast till de ljusa dagarna vi haft denna månad i krispigt vintervitt.


Jag bara älskar kontrasten mellan vitt och mörkblått. Jag får en känsla av svensk sommar och sol (lite Pripps blå reklamen möter Ostindia) och blir riktigt lycklig i själen. För att verkligen ta ordspråket "ut med det gamla och in med det nya" till sin spets har jag skrubbat vårt sovrum från topp till tå och det är sådär skinande vitt och rent. Jag har även köpt nya kuddar och täcken som är alldeles, alldeles underbara :). Det blev även inköp av nya lakan som jag strukit med linnevatten från L:a Bruket för att det ska lukta sådär riktigt nytt och fräscht. Och hur underbart var det inte att krypa ner i sängen i går kväll. Här kommer det några bilder från mitt nyfixade sovrum med Farbror Blå.












 Jag tycker verkligen om Toile de Jouy tryck och funderar nu på att byta ut tyget vid vår sänggavel till ett i blått och vitt eller så kanske jag ska sätta upp vita skira gardiner för att få ett mjukare intryck i rummet vi får se.

Påslakan och örngott och sängbord från Ikea, blåa kuddar och överkast från Drömgården och Säng från Mio






 Köpte en blå hortensia härom dagen som står så fint min fönsterbräda i sovrummet. I vanliga fall brukar jag inte köpa den i blått men jag var ju tvungen då Farbror blå skulle flytta in ett tag och nu gillar jag den jättemycket. Snygg kontrast till den vita lejonkrukan och de vita ljuslyktorna.

Lampa från Watt & Weke, lejonkruka från Alvas hus och doftkjus från HM home.






Blå Tobo vas av formgivarna Erich och Ingrid Triller är en gåva från min mor, den vita Reptil vasen formgiven av Stig Lindberg för Gustavsberg är en gåva från min far och den stora vita vasen är en gåva från min man. Vilken underbar familj jag har :))!









Nu ska vi gå ut på en promenad i det fina vädret och köpa lite fredags blommor och mys till ikväll.

 

Trevlig helg alla fina!




K.R.A.M







Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...