söndag 6 januari 2013

Snyggt på hjul






Godmorgon på er!


Här kommer några tips på den gamla klassiska serveringsvagnen i tre nya tappningar. Det perfekta avlastningsbordet och förvaringsmöbeln i ett. Smidig att rulla runt i rummet och tar inte stor plats. Serveringsvagnen eller rullbordet beroende på vad man vill kalla det, passar såväl till köket som kryddhylla, till vardagsrummet som drinkbord eller i badrummet som avlastningsyta.
Vilken väljer du?



BUDGET

Foto: IKEA



Först ut är IKEAs rullbord Råskog i turkos för enbart 499 kr. Ikeas robusta vagn i industriell stil ligger helt rätt i tiden och skulle passa såväl i mitt badrum som i mitt kök.




MITTIMELLAN

Foto: Norrmann Copenhagen



Norrmann Copenhagen lanserade i höstas detta nya rullbord Block designat av Simon Legald. Bordet kan lätt flyttas runt med hjälp av de fyra hantagen som sitter i varje hörn på rullbordet. Detta bord finns i mintgrönt, ljusgrått, mörkgrått och är lackerat stål med ben av ask. Detta kan inhandlas för 1920 kr från exempelvis Svenssons i Lammhult.



LYX
Foto:


 Serveringsvagnen 901 från Artek är formgiven av Alvar Aalto 1936 och är tillverkad i formpressad björk med bordyta i vit laminat eller svart linolium med vita hjul. Detta är en klassiker när det gäller serveringsvagnar och fungerar lika väl idag som 1936 tycker jag. Priset för denna klassiker ligger också snäppet högre en de andra serveringsvagnarna på 15800 kr. Denna hittar du hos Länna möbler.



Jag väljer IKEAs turkos rullbord då jag alltid varit svag för den färgen och priset och dess utformning passar mitt syfte med bordet. Jag har nämligen tänkt att köpa det som avlastningsbord till min ateljé för mina färgtuber, målarpenslar och verktyg något som Isabell också valt att göra.



Foto: http://dosfamily.com



Ha en fortsatt trevlig dag!



Kram


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...