måndag 25 februari 2013

Inred med damejeanne...








H.A.L.L.O.J



...vecka nio kul att du är här!



Att inreda med damejeanne har varit en het trend ett tag nu och en glas- och vintage tokig inredningsnörd som jag har varit på jakt efter en sådan ett bra tag nu. Och i lördags stod den där i fönstret på en loppis i stan. Det var kärlek vid första ögonkastet och jag tittade inte ens på prislappen för den skulle jag bara ha. Den var i precis den färg jag ville ha och lite större än de största damejeannerna jag sett tidigare. En liknande auktionerades ut för 850 kr på Bukowskis för ett tag sedan så jag gjorde ett riktigt kap då jag betalade runt hundra lappen. Och här står den nu i vårt vardagsrum min alldeles egna damejeanne :). Lycka!!!












Här kommer lite mer inspiration på inredning med damejeannes. De finns i massor av fina färger och kan även användas till mycket mer än prydnad...



Foto: http://todayyouinspiredme.blogspot.se



...som smyckeshängare eller vas...



Foto: http://todayyouinspiredme.blogspot.se



Foto: Sköna hem



...som dörrstopp...



Foto: Mitt gröna lilla rum



...som prydnad i all sin enkelhet...



Foto: mysecondhandlife


...som lampa eller lampfot...



Foto: hjarterumdesignointerior


Är man inte mycket för att gå på auktion eller loppis så finns det självklart nyproduktioner och dessa hittar du bland annat hos House Doctor eller Lagerhaus.

Denna vackra bild med underbara färger i grönt får avsluta dagens inlägg. Det känns som jag befinner mig mitt i bilden då jag ligger och skriver i min sköna schäslong och har en riktigt skön och avslappnande start på veckan samtidigt som jag sneglar lite då och då på min vackra damejeanne:). Här finns det ingen anledning till stress när man är mammaledig utan det är bara att njuta så länge det vara.

Kul att så många tittar in. Riktigt kul :)!!! Lämna gärna en liten kommentar...




Jag önskar er alla en skön start på veckan!



K.R.A.M




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...